Lecție de evaluare a cunoștințelor
EVALUARE A UNITĂȚII DE CONȚINUT
Clasa: a IX-a
Disciplina: Religie ortodoxă
Unitatea VI de conținut: Ortodoxie și cultură națională
Competențe specifice vizate:
- Explicarea argumentată a influenței creștinismului asupra culturii noastre naționale;
- Prezentarea argumentată a contribuției majore a Bisericii Ortodoxe la apariție și dezvoltarea învățământului românesc.
Lecțiile vizate prin sarcina de evaluare:
- Viața religioasă oglindită în creații populare, în datini și în creaațiile literare
- Contribuția Bisericii Ortodoxe la apariția și dezvoltarea învățământului românesc (Veniamin Costachi, Andrei Șaguna).
Sarcina/testul de evaluare: este realizat pentru învățarea online și offline, prezentat în varianta Word, având aceea structură de evaluare. Testul de evaluare cuprinde itemi din toate conținuturile unității VI, prevăzută în programa clasei a IX-a, la disciplina Religie ortodoxă și se completează și în format letric/electronic .
Descriptori de performanță (minim, mediu, maxim) și modul de interpretarea rezultatelor: la finalul testului de evaluare elevul: va afla care sunt răspunsurile corecte; va înțelege unde a greșit; va afla care este punctajul realizat.
Scop:
- stabilirea gradului în care elevii au asimilat noțiunile și conceptele specifice disciplinei religie, prin manifestarea unui comportament moral, în viața personală și în societate, în acord cu valorile religioase;
- valorificarea rezultatelor obținute în proiectarea activității didactice;
- personalizarea demersului didactic în vederea atingerii competențelor din programa școlară și creșterea performanței școlare.
Strategia didactică:
- Forma de organizare: individuală;
- Metode didactice: evaluare prin teste, evaluare cu ajutorul programelor computerizate;
- Materiale didactice: Sfânta Scriptură, fișe de lucru, textul scripturistic, textul patristic, Mijloace de învățare: videoproiectorul, laptop-ul, Smart Board, coli flipchart, markere, platforme online.
Sugestii de evaluare: Testul de evaluare propus pentru unitatea de conținut Ortodoxie și cultură națională, clasa a IX-a la disciplina Religie Ortodoxă:
- este precedat de o oră de recapitulare;
- este centrat pe valorificarea competențelor cuprinse în programa școlară, prin raportarea la experiențele personale ale elevilor;
- cuprinde itemi variații: itemi obiectivi, itemi semi obiectivi;
- punctajul total este de 100 puncte.
Tipul lecției: lecție de verificare și apreciere a rezultatelor școlare
Timp de lucru: 30 minute
Bibliografie:
- *** Biblia sau Sfânta Scriptură, Tiparita cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane. Cu aprobarea Sfântului Sinod, Editura Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxa, ediție 2008;
- Opriș Dorin, Opriș Monica, Orga Irina,…, Religie, cult ortodox, manual pentru clasa a X-a, Editura Dacia, Cluj, 2009
- Muha Corneliu Muha, Religie Clasa a IX-a – Auxiliar didactic pentru elevi, Editura Sfântul Mina, Iași, 2009.
- Păcurariu, Mircea, Istoria Bisericii Ortodoxe Române, manual pentru Seminariile teologice liceale, EIBMBOR, București, 2006
- Programa școlară pentru disciplina Religie Ortodoxă – CLASELE a IX-a– a XII-a, aprobat prin Ordinul ministrului NR. 5230 /01.09.2008 BUCUREȘTI, 2008.
Powered By EmbedPress