Lecție de recapitulare, consolidare și evaluare

Exprimarea învățăturii creștine - Stiluri arhitecturale creștine

  Clasa: a X-a

  Disciplina: Religie ortodoxă

  Unitatea III de conținut: Exprimarea învăţăturii creştine

  Tipul conținutului: conținut de recapitulare, consolidare,verificare și apreciere a rezultatelor școlare

  Timp : 50 minute

Competențe specifice ce urmează a fi evaluate prin sarcina de evaluare propusă:

1.2. Identificarea şi prezentarea elementelor definitorii ale artei creştin-ortodoxe în contextul integrării acesteia în arta laică românească şi în arta creştină universală;

  • Utilizarea adecvată a termenilor specifici unui minim vocabular creştin în argumentarea învăţăturii de credinţă ortodoxă;
  • Elaborarea unor texte (referate, eseuri, articole, ) folosind termeni specifici religiei;

4.3. Aplicarea învăţăturii despre respectul faţă de cele sfinte în diferite contexte ale vieţii personale sau ale comunităţii;

  Lecțiile vizate prin sarcina de evaluare:

  1. Locaşurile de cult ale creştinilor – apariţie şi dezvoltare în contextul culturii universale
  2. Stiluri arhitecturale reprezentative (în lume şi în ţară)

  Sarcina/fișa de evaluare: este realizat pentru învățarea online și offline, prezentat în două variante: Google Forms și Word, având aceeaşi structură de evaluare. Fișa de evaluare cuprinde itemi din toate conținuturile unității, prevăzută în programa clasei a X-a, la disciplina Religie ortodoxă și se completează și în format electronic pe următorul link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdoaBn6g7SGGZ7HA7SoXzY9yFd2CpWDC7CKPOK1ZTCgxomtbQ/viewform

  Descriptori de performanță (minim, mediu, maxim) și modul de interpretarea rezultatelor: la finalul testului de evaluare elevul: va afla care sunt răspunsurile corecte; va înțelege unde a greșit; va afla care este punctajul realizat.

  Scop:

  • stabilirea gradului în care elevii au asimilat noțiunile și conceptele specifice disciplinei religie, prin manifestarea unui comportament moral, în viața personală și în societate, în acord cu valorile religioase;
  • valorificarea rezultatelor obținute în proiectarea activității didactice;
  • personalizarea demersului didactic în vederea atingerii competențelor din programa școlară și creșterea performanței școlare.
  • Strategia didactică
    • Forma de organizare: individuală;
    • Metode didactice: evaluare prin lucrări scrise, evaluare cu ajutorul programelor computerizate;
    • Materiale didactice: Sfânta Scriptură, fișe de lucru, textul scripturistic, textul patristic, ;
    • Mijloace de învățare: videoproiectorul, laptop-ul, Smart Board, coli flipchart, markere, platforme online;
    • Platforme online: Google Forms;Qezzez, Worwall
    • Sugestii de evaluare:

      • Recapitulare și consolidare: prezentare ppt/pfd, exerciții interactive – Quzzez (https://quizizz.com/admin/quiz/684bdbde8c1e2bfa438d3f59?at=684be17a54c40e037c3ab2e0), Wordall( https://wordwall.net/resource/64299245/stiluri-arhitecturale-cre%C8%99tine-din-rom%C3%A2nia)
      • Fișa de evaluare propus pentru unitatea de conținut Exprimarea învăţăturii creştine, clasa a X-a la disciplina Religie Ortodoxă:
        • este centrat pe valorificarea competențelor cuprinse în programa școlară, prin raportarea la experiențele personale ale elevilor;
        • cuprinde itemi variațí: itemi obiectivi, itemi semiobiectivi;
        • este prezentat în două variante de lucru: format letric și format electronic, prin valorificarea fișei de lucru și a aplicație Google Forms;
        • punctajul total este de 100 puncte;

      Bibliografie:

      1. *** Biblia sau Sfânta Scriptură, Tiparită cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române. Cu aprobarea Sfântului Sinod, Editura Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă, ediție 2008;
      2. Muha Corneliu, Religie Clasa a X-a – Auxiliar didactic pentru elevi, Editura Sfântul Mina, Iași, 2012

      Programa școlară pentru disciplina Religie Ortodoxă – CLASELE a IX-a – a XII-a, aprobat prin Ordinul ministrului NR. 5230 /01.09.2008 BUCUREȘTI, 2008

Powered By EmbedPress

Scroll to Top