Lecție de evaluare a cunoștințelor

Unitatea de conținut: Ortodoxie și cultură națională

Clasa: a IX-aDisciplina: Religie ortodoxă

Unitatea VI de conținut: Ortodoxie şi cultură naţională

 Competenţe specifice vizate:

  • Explicarea argumentată a influenţei creştinismului asupra culturii noastre naţionale;
  • Prezentarea argumentată a contribuţiei majore a Bisericii Ortodoxe la apariţia şi dezvoltarea învăţământului românesc.

Lecţiile vizate prin sarcina de evaluare:

  1. Viaţa religioasă oglindită în creaţii populare, în datini şi în obiceiuri
  2. Contribuţia Bisericii Ortodoxe la apariţia şi dezvoltarea învăţământului românesc (Mitopololiții:Veniamin Costachi, Andrei Şaguna).

Sarcina/testul de evaluare: este realizat pentru învățarea online și offline, prezentat în două variante: Word, având aceea structură de evaluare. Testul de evaluare cuprinde itemi din toate conținuturile unității VI, prevăzută în programa clasei a IX-a, la disciplina Religie ortodoxă și se completează și în format electronic.

Descriptori de performanță (minim, mediu, maxim) și modul de interpretarea rezultatelor: la finalul testului de evaluare elevul: va afla care sunt răspunsurile corecte; va înțelege unde a greșit; va afla care este punctajul realizat.

Scop:

  • stabilirea gradului în care elevii au asimilat noțiunile și conceptele specifice disciplinei religie, prin manifestarea unui comportament moral, în viața personală și în societate, în acord cu valorile religioase;
  • valorificarea rezultatelor obținute în proiectarea activității didactice;
  • personalizarea demersului didactic în vederea atingerii competențelor din programa școlară și creșterea performanței școlare;

Strategia didactică:

  • Forma de organizare: individuală;
  • Metode didactice: evaluare prin teste, evaluare cu ajutorul programelor computerizate;
  • Materiale didactice: Sfânta Scriptură, fișe de lucru, textul scripturistic, textul patristic, ;
  • Mijloace de învățare: videoproiectorul, laptop-ul, CD-playerul, Smart Board, coli flipchart, markere, platforme online;
  • Webografie/Sitografie: evidențierea titlurilor/lucrărilor folosite în construirea propriului demers didactic.

Sugestii de evaluare: Testul de evaluare propus pentru unitatea de conținut Ortodoxie şi cultură naţională, clasa a IX-a la disciplina Religie Ortodoxă:

  • este precedat de o oră de recapitulare;
  • este centrat pe valorificarea competențelor cuprinse în programa școlară, prin raportarea la experiențele personale ale elevilor;
  • cuprinde itemi variațí: itemi obiectivi, itemi semiobiectivi;
  • este prezentat în două variante de lucru: format letric și format electronic, prin valorificarea fișei de lucru și a aplicație Google Forms;
  • punctajul total este de 100 puncte;

Tipul lecției: lecție de verificare și apreciere a rezultatelor școlare

Timp de lucru test: 30 minute

Bibliografie:

  1. *** Biblia sau Sfânta Scriptură, Tiparita cu binecuvantarea Preafericitului Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane. Cu aprobarea Sfantului Sinod, Editura Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxa, ediție 2008;
  2. Opriș Dorin, Opriș Monica, Orga Irina,…, Religie, cult ortodox, manual pentru clasa a X-a, Editura Dacia, Cluj, 2009
  3. Muha Corneliu Muha, Religie Clasa a IX-a – Auxiliar didactic pentru elevi, Editura Sfântul Mina, Iași, 2009.
  4. Păcurariu, Mircea, Istoria Bisericii Ortodoxe Române, manual pentru Seminariile teologice liceale, EIBMBOR, București, 2006
  5. Programa școlară pentru disciplina Religie Ortodoxă – CLASELE a IX-a– a XII-a, aprobat prin Ordinul ministrului NR. 5230 /01.09.2008 BUCUREȘTI, 2008.

Powered By EmbedPress

Scroll to Top