Lecție de evaluare a cunoștințelor
Unitatea de conținut: Ortodoxie și cultură națională
Clasa: a IX-aDisciplina: Religie ortodoxă
Unitatea VI de conținut: Ortodoxie şi cultură naţională
Competenţe specifice vizate:
- Explicarea argumentată a influenţei creştinismului asupra culturii noastre naţionale;
- Prezentarea argumentată a contribuţiei majore a Bisericii Ortodoxe la apariţia şi dezvoltarea învăţământului românesc.
Lecţiile vizate prin sarcina de evaluare:
- Viaţa religioasă oglindită în creaţii populare, în datini şi în obiceiuri
- Contribuţia Bisericii Ortodoxe la apariţia şi dezvoltarea învăţământului românesc (Mitopololiții:Veniamin Costachi, Andrei Şaguna).
Sarcina/testul de evaluare: este realizat pentru învățarea online și offline, prezentat în două variante: Word, având aceea structură de evaluare. Testul de evaluare cuprinde itemi din toate conținuturile unității VI, prevăzută în programa clasei a IX-a, la disciplina Religie ortodoxă și se completează și în format electronic.
Descriptori de performanță (minim, mediu, maxim) și modul de interpretarea rezultatelor: la finalul testului de evaluare elevul: va afla care sunt răspunsurile corecte; va înțelege unde a greșit; va afla care este punctajul realizat.
Scop:
- stabilirea gradului în care elevii au asimilat noțiunile și conceptele specifice disciplinei religie, prin manifestarea unui comportament moral, în viața personală și în societate, în acord cu valorile religioase;
- valorificarea rezultatelor obținute în proiectarea activității didactice;
- personalizarea demersului didactic în vederea atingerii competențelor din programa școlară și creșterea performanței școlare;
Strategia didactică:
- Forma de organizare: individuală;
- Metode didactice: evaluare prin teste, evaluare cu ajutorul programelor computerizate;
- Materiale didactice: Sfânta Scriptură, fișe de lucru, textul scripturistic, textul patristic, ;
- Mijloace de învățare: videoproiectorul, laptop-ul, CD-playerul, Smart Board, coli flipchart, markere, platforme online;
- Webografie/Sitografie: evidențierea titlurilor/lucrărilor folosite în construirea propriului demers didactic.
Sugestii de evaluare: Testul de evaluare propus pentru unitatea de conținut Ortodoxie şi cultură naţională, clasa a IX-a la disciplina Religie Ortodoxă:
- este precedat de o oră de recapitulare;
- este centrat pe valorificarea competențelor cuprinse în programa școlară, prin raportarea la experiențele personale ale elevilor;
- cuprinde itemi variațí: itemi obiectivi, itemi semiobiectivi;
- este prezentat în două variante de lucru: format letric și format electronic, prin valorificarea fișei de lucru și a aplicație Google Forms;
- punctajul total este de 100 puncte;
Tipul lecției: lecție de verificare și apreciere a rezultatelor școlare
Timp de lucru test: 30 minute
Bibliografie:
- *** Biblia sau Sfânta Scriptură, Tiparita cu binecuvantarea Preafericitului Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane. Cu aprobarea Sfantului Sinod, Editura Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxa, ediție 2008;
- Opriș Dorin, Opriș Monica, Orga Irina,…, Religie, cult ortodox, manual pentru clasa a X-a, Editura Dacia, Cluj, 2009
- Muha Corneliu Muha, Religie Clasa a IX-a – Auxiliar didactic pentru elevi, Editura Sfântul Mina, Iași, 2009.
- Păcurariu, Mircea, Istoria Bisericii Ortodoxe Române, manual pentru Seminariile teologice liceale, EIBMBOR, București, 2006
- Programa școlară pentru disciplina Religie Ortodoxă – CLASELE a IX-a– a XII-a, aprobat prin Ordinul ministrului NR. 5230 /01.09.2008 BUCUREȘTI, 2008.
Powered By EmbedPress