Lecție de evaluare a cunoștințelor

EVALUARE A UNITĂȚII  DE CONȚINUT

Clasa: a IX-a

Disciplina: Religie ortodoxă

Unitatea VI de conținut: Ortodoxie și cultură națională

 

Competențe specifice vizate:

  • Explicarea argumentată a influenței creștinismului asupra culturii noastre naționale;
  • Prezentarea argumentată a contribuției majore a Bisericii Ortodoxe la apariție și dezvoltarea învățământului românesc.

 

Lecțiile vizate prin sarcina de evaluare:

  1. Viața religioasă oglindită în creații populare, în datini și în creaațiile literare
  2. Contribuția Bisericii Ortodoxe la apariția și dezvoltarea învățământului românesc (Veniamin Costachi, Andrei Șaguna).

Sarcina/testul de evaluare: este realizat pentru învățarea online și offline, prezentat în varianta  Word, având aceea structură de evaluare. Testul de evaluare cuprinde itemi din toate conținuturile unității VI, prevăzută în programa clasei a IX-a, la disciplina Religie ortodoxă și se completează și în format letric/electronic .

 

Descriptori de performanță (minim, mediu, maxim) și modul de interpretarea rezultatelor: la finalul testului de evaluare elevul: va afla care sunt răspunsurile corecte; va înțelege unde a greșit; va afla care este punctajul realizat.

 

Scop:

  • stabilirea gradului în care elevii au asimilat noțiunile și conceptele specifice disciplinei religie, prin manifestarea unui comportament moral, în viața personală și în societate, în acord cu valorile religioase;
  • valorificarea rezultatelor obținute în proiectarea activității didactice;
  • personalizarea demersului didactic în vederea atingerii competențelor din programa școlară și creșterea performanței școlare.

Strategia didactică:

  • Forma de organizare: individuală;
  • Metode didactice: evaluare prin teste, evaluare cu ajutorul programelor computerizate;
  • Materiale didactice: Sfânta Scriptură, fișe de lucru, textul scripturistic, textul patristic, Mijloace de învățare: videoproiectorul, laptop-ul, Smart Board, coli flipchart, markere, platforme online.

     

       Sugestii de evaluare: Testul de evaluare propus pentru unitatea de conținut Ortodoxie și cultură națională, clasa a IX-a la disciplina Religie Ortodoxă:

    • este precedat de o oră de recapitulare;
    • este centrat pe valorificarea competențelor cuprinse în programa școlară, prin raportarea la experiențele personale ale elevilor;
    • cuprinde itemi variații: itemi obiectivi, itemi semi obiectivi;
    • punctajul total este de 100 puncte.

    Tipul lecției: lecție de verificare și apreciere a rezultatelor școlare

    Timp de lucru: 30 minute

         Bibliografie:

    1. *** Biblia sau Sfânta Scriptură, Tiparita cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane. Cu aprobarea Sfântului Sinod, Editura Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxa, ediție 2008;
    2. Opriș Dorin, Opriș Monica, Orga Irina,…, Religie, cult ortodox, manual pentru clasa a X-a, Editura Dacia, Cluj, 2009
    3. Muha Corneliu Muha, Religie Clasa a IX-a – Auxiliar didactic pentru elevi, Editura Sfântul Mina, Iași, 2009.
    4. Păcurariu, Mircea, Istoria Bisericii Ortodoxe Române, manual pentru Seminariile teologice liceale, EIBMBOR, București, 2006
    5. Programa școlară pentru disciplina Religie Ortodoxă – CLASELE a IX-a– a XII-a, aprobat prin Ordinul ministrului NR. 5230 /01.09.2008 BUCUREȘTI, 2008.

Powered By EmbedPress

Scroll to Top